Uncategorized

California Dreaming

I sommeren 2017 sprang Jannie ud i en 4-ugers sprogrejse til Californien. Her fortæller hun om sine overvejelser og erfaringer fra sprogrejsen – og ikke mindst de mests uforglemmelige oplevelser.

(Jannie nr.2 fra højre ovenfor)

Navn og alder:

Jannie, 16 år

Hvornår og hvor har du været henne?

I sommeren 2017 var jeg afsted i 4 uger, til Long Beach i Californien.

Hvilke overvejelser havde du inden du tog afsted på sprogrejse?

Jeg husker tydeligt, at jeg overvejede om jeg var dygtig nok til at tage af sted. Tænkte ofte på, om jeg kunne snakke godt nok engelsk, eller om jeg ville kunne klare 4 uger langt væk hjemme fra. Jeg fandt ud af, at jeg slet ikke behøvede at have så mange overvejelser, men at jeg bare skulle springe ud i det. EF er rigtig dygtige til at teste os elever i engelsk, inden vi tager afsted – det gør, at man i klassen føler sig mere tryg ved at snakke, når man sidder med personer på samme niveau som én selv.  Et godt råd er faktisk bare at springe ud i det, og ikke have for mange overvejelser.

Hvad var det bedste ved din sprogrejse?

Det bedste var for mig, at man virkelig var social og snakkede engelsk en stor del af tiden. Jeg havde det enormt godt med at komme lidt væk, lære nye mennesker at kende, og især at jeg kunne få brugt noget af det jeg har lært de sidste mange år, i den virkelige verden. Jeg kunne pludselig se mening med en hel masse ting, og det var mega fedt! 

jannies sprogrejse

Fortæl om en oplevelse du aldrig vil glemme?

En fantastisk oplevelse var vores graduation, hvor jeg her virkelig fik følelsen af at være i USA. Det var en fantastisk afslutning på 4 ubeskrivelige uger, og da vi kun var et lille hold danskere, holdte vi den store graduation fest sammen med et hold fra Norge. Vi fik alle udleveret vores skole-certifikater, og vi var også helt vilde med de amerikanske collegehatte. Eftermiddagen sluttede vi med musik, lækker drikkelse, kage og en masse godt humør på tværs af nationaliteter.

Vidste du at:

… Vores sprogrejser til Californien er særligt kendt for godt vejr, fantastisk stemning og mulighed for fede ture til bl.a. Universal Studios og Las Vegas

… Du kan vælge mellem at bo på campus i Long Beach eller hos værtsfamilie i Californien

… Du kan tage EF’s gratis engelsktest her og få en idé om dit engelskniveau

Sjov sprogrejse