Sprogrejse san fransisco
Uncategorized

Insider i San Fransisco

sprogkursus i San Fransisco

Navn og alder:

Emmamaia, 17 år

Hvornår og hvor har du været henne?

Jeg var i San Fransisco, Californien og bo hos en værtsfamilie i 4 uger tilbage i sommeren 2015.

Hvilke overvejelser havde du inden du tog afsted på et sprogkursus?

Jeg overvejede meget, om det var det rigtige for mig, fordi der er så mange andre muligheder. Men efter jeg snakkede med alle de søde mennesker hos EF, så blev jeg hurtigt klar over, at det helt klart var den rigtige løsning. Desuden overvejede jeg meget, om jeg skulle bo på campus eller hos en familie, men jeg besluttede familien, da jeg rigtig gerne ville se landets kultur på “insider level”, og så også for at prøve nogle grænser af. Og så var jeg også i tvivl om hvor jeg skulle tage hen, men jeg endte med Californien, fordi jeg synes det så herre fedt ud, og var lige noget for mig.

Hvad var det bedste ved dit sprogkursus?

Det er et virkelig svært spørgsmål, fordi det hele var så fedt! Men tror klart det var at opleve USA på en anden måde, end man gør når man er på ferie med sin familie. Alle de venner jeg fik, og de traditioner jeg oplevede.

Fortæl om en oplevelse du aldrig vil glemme?

Jeg tror aldrig nogensinde jeg glemmer 4th of July. Det var så storslået og noget som vi slet ikke kan forestille os her i Danmark. Jeg var til 2 parader og mere end 3 BBQs og sluttede aftenen af med alle mine venner og hele familien med at se fyrværkeri. Det var en vildt fed oplevelse, og fantastisk tur!

Vidste du at…

… San Fransisco går under navnet Frisco, men de lokale hader det, så hvis du er ude i forkortelser, bør du gå med “SF”?

… Du kan besøge den berømte fængsels-ø Alcatraz eller se på søløver ved Fisherman’s Wharf?

… Når du rejser på sprogkursus med EF, kan du vælge alment, intensivt eller eksamenskursus?